Menu
Czyste Powietrze– siła napędowa Sega Okna. Wywiad z Sebastianem Grzywą"
Poznaj historię firmy, która od 2003 r. zaskakuje swoich klientów nie tylko jakością, ale i podejściem opartym na wartościach. Co stoi za sukcesem Sega Okna? Jak zespół Rekomendowany Salon Okien i Drzwi Sebastiana Grzywy odnajduje się na wymagającym rynku stolarki otworowej? W ekskluzywnym wywiadzie właściciel firmy ujawnia tajniki swojej działalności, zdradza, dlaczego program „Czyste Powietrze” to coś więcej niż tylko dotacje, a także opowiada o rosnącym zapotrzebowaniu na nowoczesne technologie. Przeczytaj, aby dowiedzieć się, co naprawdę napędza Sega Okna i dlaczego przyszłość tego biznesu jest pełna możliwości.
Grzegorz Cendrowski: Sega Okna, krótka historia firmy. Kiedy, kto, gdzie i dlaczego firma powstała?
Sebastian Grzywa: Firma Sega Okna powstała w 2003 r. jako naturalny krok po moich pięciu latach pracy na linii produkcyjnej okien. Dzięki temu doświadczeniu dostrzegłem zapotrzebowanie na punkt sprzedaży, który będzie oferował nie tylko wysokiej jakości stolarkę okienną, ale także zapewni kompleksową obsługę klienta. Pomysł na założenie firmy zrodził się z rozmów z ekspertami z branży i obserwacji rynku. Od tamtego czasu Sega Okna rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz większe zaufanie i rozpoznawalność wśród klientów.
Grzegorz Cendrowski: Ile osób zatrudnia firma?
Sebastian Grzywa: Obecnie nasz zespół liczy pięciu pracowników biurowych oraz około dziesięciu montażystów. To kompaktowa, ale bardzo zaangażowana ekipa, która pozwala nam sprawnie realizować zamówienia i dbać o wysoką jakość usług.
Grzegorz Cendrowski: Od wielu lat zajmujecie się Państwo sprzedażą i montażem okien i drzwi. Czy to ciągle dobry i dochodowy biznes?
Sebastian Grzywa: Każda branża ma swoje wzloty i upadki. Rynek stolarki okiennej nie jest tutaj wyjątkiem. Jednak uważam, że przy odpowiednim podejściu biznes może być stabilny i dochodowy. Kluczowe jest zrozumienie potrzeb klientów, dostosowanie oferty do zmieniających się trendów oraz inwestowanie w jakość obsługi. Nasz model zakłada działanie na mniejszą skalę, co pozwala nam lepiej kontrolować jakość produktów i usług. Dzięki temu firma, nawet nie będąc ogromnym przedsiębiorstwem, może przynosić zadowalające dochody i satysfakcję z prowadzonej działalności.
Grzegorz Cendrowski: „Czyste powietrze” to program, w który jesteście Państwo mocno zaangażowani. Jak bardzo i jak to się zaczęło?
Sebastian Grzywa: Dzięki wsparciu i zachęcie ze strony Firmy EKO-OKNA niemal od samego początku zaangażowaliśmy się w program „Czyste powietrze”. Nasz udział polega na kompleksowej obsłudze klientów – pomagamy im na każdym etapie procesu, począwszy od analizy finansowej przez przygotowanie dokumentacji aż po finalną wypłatę środków, oczywiście po zakończeniu prac modernizacyjnych, z oknami i drzwiami włącznie. Dążymy do tego, aby nasi klienci mogli maksymalnie skorzystać z dotacji i poprawić efektywność energetyczną swoich domów, jednocześnie dbając o jakość powietrza.
Grzegorz Cendrowski: Jakie są wymagania rynku A.D. 2024. Czego ludzie poszukują, na co zwracają uwagę, również w kontekście wymiany okien czy drzwi?
Sebastian Grzywa: Niezależnie od upływu czasu klienci wciąż oczekują podstawowych wartości – uczciwości, szacunku, profesjonalizmu i rzetelności. Chcą, aby nasza obecność w ich projektach opierała się na tych filarach, ponieważ daje im to poczucie bezpieczeństwa i pewność, że ich inwestycja jest w dobrych rękach. W 2024 r. widać jednak także rosnące zainteresowanie nowoczesnymi technologiami, takimi jak inteligentne systemy okien czy drzwi zintegrowane z domową automatyką. Mino iż część klientów poszukuje tych innowacyjnych rozwiązań, ogromna większość stawia na solidne, trwałe produkty i precyzyjny montaż. W kontekście wymiany okien i drzwi klienci coraz częściej zwracają uwagę na kwestie energooszczędności i ekologii, co jest efektem rosnącej świadomości odnośnie do ochrony środowiska oraz udziału w programach, takich jak „Czyste Powietrze”.
Grzegorz Cendrowski: Czy kwestia schłodzenia pomieszczeń jest tak samo ważna, jak ich ocieplenie? Mam na myśli zakup rolet, markiz, screenów, pergol etc.?
Sebastian Grzywa: Kwestia schłodzenia pomieszczeń staje się równie ważna, jak ich ocieplenie, zwłaszcza w kontekście zmian klimatycznych. Osłony okienne, takie jak: rolety, markizy, screeny czy pergole, są doskonałym uzupełnieniem naszej oferty, ponieważ skutecznie chronią przed nadmiernym nasłonecznieniem i nagrzewaniem wnętrz. Coraz więcej klientów poszukuje rozwiązań, które pozwalają na lepszą kontrolę temperatury w domu, co podnosi komfort życia, a jednocześnie pomaga ograniczyć koszty klimatyzacji.
Grzegorz Cendrowski: Gdyby miał Pan jednym słowom określić Sega Okna, co by to było?
Sebastian Grzywa: Jednym słowem Sega Okna to wartości. Nasza firma opiera się na solidnych fundamentach – uczciwości, szacunku i rzetelności. To dzięki tym wartościom, które wyznajemy i kultywujemy, jesteśmy w stanie zbudować trwałe relacje z klientami, dostarczając im produkty, które łączą jakość z niezawodnością.
Grzegorz Cendrowski: Dziękujemy za rozmowę, Panie Sebastianie. To inspirujące usłyszeć, jak wartościowe podejście może wpłynąć na sukces firmy. Życzymy dalszych osiągnięć i rozwoju w przyszłości.
Sebastian Grzywa: Dziękuję, Panie Grzegorzu. To była przyjemność.
Wiecej informacji o firmie na stronie: www.oknasega.pl