Branżowy portal stolarki budowlanej

21 czerwca świętujemy Dzień Przedsiębiorcy ustanowiony w 2016 roku przez Sejm Rzeczypospolitej.

2024-06-21 | Autor: AK
Źródło: AK

Dziś celebrujemy dzień kreatywności, innowacyjności i ciężkiej codziennej pracy przedsiębiorców, której efektem jest zamożność Polski i nas wszystkich. Przedsiębiorczość to przede wszystkim determinacja i wytrwałość w dążeniu do celów, posiadanie strategicznej wizji oraz umiejętności przekucia jej w pozytywny efekt ekonomiczny. Przedsiębiorcy tworzą większość polskiego PKB, stworzyli miliony miejsc pracy, są prawdziwym kołem zamachowym rozwoju gospodarczego.

Polska od 35 lat działa w ramach gospodarki rynkowej. Nasz kraj może jednak rozwijać się jeszcze szybciej, a receptą na to jest zwiększenie liczby rodzimych firm globalnych. Dane statystyczne jasno pokazują, że im więcej rodzimych firm globalnych posiada dany kraj, tym większa zamożność jego obywateli. Przedsiębiorcy globalni zarabiają na rynku globalnym i akumulują kapitał w swoich krajach. Siła gospodarki decyduje również o bezpieczeństwie, co jest szczególnie istotne w dzisiejszych czasach. – mówi Ryszard Florek, Prezes Fakro i Przewodniczący Rady Głównej RPPG.

W pierwszym panelu dyskusyjnym Ryszard Florek (Fakro) oraz Henryk Orfinger (Dr Irena Eris) opowiedzieli o ciekawych, ale też bardzo wymagających początkach prowadzenia biznesu w Polsce. Koniec lat 80-tych był okresem wielkich możliwości, gdy uwolniona energia Polaków oraz zdjęcie kagańca PRL-owskiej biurokracji i niemocy spowodowały eksplozję przedsiębiorczości.

35 lat temu Polska dokonała gigantycznego skoku i transformacji ku gospodarce rynkowej. Dziś musimy ponownie odważyć się mieć wielkie marzenia i podejmować ryzyko związane z ich realizacją. Dla powodzenia tego projektu bardzo ważne jest abyśmy dbali o zwiększanie kapitału społecznego, czyli wzajemnego zaufania. – dodaje Grzegorz Piątkowski, Prezes Rady Polskich Przedsiębiorców Globalnych.



Szymon Krawiec, redaktor naczelny Wprost oraz prof. Sławomir Winch (Szkoła Główna Handlowa w Warszawies) zaprezentowali rezultaty raportu dotyczącego wizerunku polskiego przedsiębiorcy. Podsumowując wyniki jednym zdaniem, można stwierdzić, że „polski przedsiębiorca to pracowity kombinator działający w nieprzyjaznym dla siebie kraju i jednocześnie bardzo pożyteczny dla społeczeństwa, ale jego wizerunek pozostaje dla przeciętnego Polaka po prostu obojętny”. Zachęcamy do lektury raportu, jest w nim kilka nieoczywistych ciekawostek.

Bartosz Majewski, dyrektor Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii SGH, nakreślił w krótkim wystąpieniu eksperckim rolę przedsiębiorców dla gospodarki Polski.

Przedsiębiorcy rozmawiający o swojej roli w społeczeństwie, Marzena Gradecka (Drogerie Jaśmin), Michał Czekaj (Dragon Poland), Jan Załubski (ZET Transport) i Maciej Paradowski (KB Folie), wskazali na konieczność zmiany systemowego podejścia aparatu państwowego do przedsiębiorców. Zaznaczyli również, że typowo polska cecha umiejętności radzenia sobie w każdych okolicznościach (ten „kombinator” z raportu) jest bardzo pozytywnym fundamentem szybkiego rozwoju gospodarczego Polski.

Podczas dyskusji Okrągłego Stołu z udziałem Ryszarda Florka (Fakro), Zbigniewa Jakubasa (Multico), Pawła Jarskiego (Grupa Elemental) i Adama Sikorskiego (Unimot), prowadzonej przez Rektora SGH, prof. Piotra Wachowiaka, uczestnicy podzielili się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami dotyczącymi polepszenia sytuacji gospodarczej Polski. Jednogłośnie wskazali na konieczność dbałości o stabilny, uczciwy i prorozwojowy system prawno-podatkowy. Bardzo istotne jest również ukazanie wielkiego wkładu przedsiębiorców w działalność charytatywną, wzięcie odpowiedzialności za lokalną społeczność. Społeczeństwo, biznes i państwo muszą działać synergicznie, wspierając się wzajemnie w stworzeniu bezpiecznej i zamożnej przyszłości dla Polski.

Pobierz raport- kliknij.

Przeczytaj także

Technologie jutra na targach WINDOOR-TECH 2025

Polska jest największym dostawcą wyrobów stolarki otworowej na rynek unijny. Tak dobre wyniki w eksporcie zawdzięczamy dwóm tysiącom firm działających w tym sektorze. Z bogatą ofertą nowoczesnych technologii tej branży będzie można zapoznać się 11-14 lutego 2025 r. podczas najbliższej...

Stabilny i niezawodny partner – strategia Roto FTT w trudnych czasach

Bycie niezawodnym partnerem dla klientów B2B na świecie oraz rozwijanie innowacyjnych produktów – to najważniejsze założenia przyszłej strategii dywizji Roto odpowiedzialnej za technologie okienne, w dobie koronawirusa. Zarząd Roto Frank Fenster- und Türtechnologie GmbH (FTT) ogłosił je podczas Międzynarodowej Konferencji...

Nasi partnerzy