Branżowy portal stolarki budowlanej

Stolarkavip zaprasza do promocji okien, drzwi, etc.

2020-05-04 | Autor: Stolarkavip
Źródło: Stolarkavip

„Naprawdę czuję się tak, jakby to była jakaś inwazja, a my znaleźliśmy się pod okupacją. Pochowaliśmy się po domach, powiedziano nam: nie wychodźcie na zewnątrz. Nagle przestaliśmy funkcjonować. (…) Nie wiemy, jak długo to jeszcze potrwa, kiedy pojawi się lek, jak szybko stworzymy szczepionkę, lekarstwa. Nie mamy pojęcia, jak rozwinie się ten kryzys. Jesteśmy w stanie "wojny" i sądzę, że w krótkim czasie nieuniknione jest załamanie produkcji, usług, handlu. Wzrost bezrobocia będzie znacznie większy niż w 2008 r.” – tak mówił kilka tygodni wstecz ekonomista Kenneth Rogoff, profesor Uniwersytetu Harvard'a w Bostonie, w wywiadzie telewizyjnym z 19 marca. A jak jest dzisiaj? Odmrażamy gospodarkę, wychodzimy z domów, idziemy do biur, odwiedzamy znajomych, chodzimy do sklepów, sprzedajemy, montujemy. Wszystko zaczyna w miarę funkcjonować, ale strach ciągle paraliżuje szybko to się nie zmieni. Nie bójmy się spowolnienia, a jest ono nieuchronne – wykorzystajmy swoją szansę.

Chyba już nigdy nie będzie tak jak było, a może to dobrze, może być przecież lepiej. Ludzi są wyczuleni, ludzie są świadomi, ludzie chcą lepiej żyć i mniej się stresować, w końcu korzystać z dóbr szybkiej komunikacji, ze zdobyczy bycia on-line z wszystkimi i wszystkim razem, i z każdym z osobna. Konsumenci są gotowi wspierać lokalną i regionalną produkcję, sprzedaż czy serwis, w szczególności mówią, że chcą kupować dobre i polskie produkty, wspierać polski kapitał. To ogromna szansa dla mniejszych i większych, ale lokalnych i regionalnych firm w naszej branży, dla małych producentów, dla dilerów, dla grup montażowo-serwisowych. To także wyzwanie, żeby być bliżej klienta, żeby mieć wartość dodaną, żeby być jakościowo "the best".

Branża budowlana, a w szczególności branża okien i drzwi musi przejść także wielką metamorfozę i to bez względu czy działamy w realu (produkcja, montaż, serwis) czy wirtualnie wizualizacja, sprzedaż, marketing. Duże firmy są mniej mobilne i dlatego jest to wielka szansa dla mniejszych, odważniejszych i bardziej mobilnych firm regionalnych i lokalnych. Wszyscy – i ci mali i ci duzi  mamy dostęp do najlepszych komponentów, maszyn, urządzeń, systemów, technik i technologii, a także systemów IT.

Naprawdę musimy uwierzyć w siebie i zadbać o lokalny, regionalny wizerunek, o lokalny czy regionalny marketing, o lokalny czy regionalną rozpoznawalność i o dawanie miejsc pracy, pod warunkiem generowania zysków, rozwoju i konkurencyjności.

Jeżeli jesteś dobrym producentem, jeżeli jesteś dobrym dilerem, jeżeli jesteś dobrą grupą montażową - to ten trudniejszy czas jest właśnie dla ciebie, ale trzeb to zrobić z głową, trzeba zacząć się cenić, trzeba się dobrze sprzedać i umocnić swoją pozycję. Trzeba zacząć skuteczniej konkurować. Alternatywą jest monopolizacja rynku, wysokie ceny, często zmniejszenie produkcji i sprzedaży. Co więc należy zrobić, żeby wykorzystać ten inny czas? Należy w pierwszej kolejności zakreślić swój teren działania, należy wzmocnić swój wizerunek, należy chwalić się sowimi produktami, obsługą klienta i samymi klientami. To w końcu od nich zależy do kogo wrócą, kogo zarekomendują, co i za ile kupią.

Nie bójmy się tych dużych i znanych firm, wykorzystajmy także ich potencjał czy ich marketing (jeżeli jesteśmy ich klientami), ale pamiętajmy, że klient kupuje to co my chcemy mu sprzedać, kupuje emocje, kupuje pewność, kupuje lokalnie, kupuje świadomie i kupuje z rekomendacji. Jednym słowem kupuje pakiet emocji, funkcji, korzyści i prawie zawsze okna, drzwi, bramy czy rolety kupuje lokalnie.

Chcemy państwu pomóc, szczególnie lokalnym i regionalnym producentom i dilerom. Zróbmy to razem pod hasłem „Kupuj od Najlepszych”, a kampania w internecie już tuż, tuż. Zainteresowani udziałem w programie, w  promocji prosimy o napisanie zwrotnie „TAK Promocja” na adres: marketing@stolarkavip.pl , a my zwrotnie prześlemy informacje dotyczące możliwości udziału w  tym pierwszym w historii naszej branży projekcie VIP.

Przeczytaj także

REHAU Window Solutions konsekwentnie inwestuje i rozwija się – w Europie Środko...

REHAU Window Solutions z powodzeniem kontynuuje swoją globalną strategię rozwoju w Europie. Obecnie rozbudowany został oddział w rumuńskim regionie Sibiu, który staje się centralną lokalizacją produkcji i dostaw w południowo-wschodniej części Europy Środkowej. Po dużej rozbudowie zakładów w Śremie w...

Przesuwne drzwi tarasowe ze Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Budma 2020

Drzwi przesuwne SMART-SLIDE to najnowsze rozwiązanie w segmencie przesuwnych drzwi tarasowych. Cechują je przede wszystkim doskonałe właściwości techniczne oraz komfort ich obsługi, co stanowi atrakcyjną alternatywę dla często stosowanych dotychczas drzwi typu  PSK/PATIO. Innowacyjny mechanizm zamykania pozwala na prostą i...

Nasi partnerzy