Menu
Jak sprzedawać drzwi i okna online?
Jeff Bezos w 1995 r. uruchomił pierwszą księgarnię internetową. W latach 90. XX w. powstała też sieć Media Expert, oferująca elektronikę w Polsce, która dziś jest jedną z kilku wiodących marek zajmujących się sprzedażą RTV i AGD również w Internecie. Pierwszy e-marketplace (wtedy zwany e-mall) został uruchomiony w 1984 r., jeszcze przed powstaniem pierwszej przeglądarki www. Od tego czasu sporo się zmieniło i mimo że nadal można kupić książkę w księgarni fizycznej i elektronikę w sklepie stacjonarnym, to ciężko nam sobie wyobrazić, że nie możemy tego zrobić online. Rynek sprzedaży online przeobraził się z ciekawostki w ogromny biznes. Kupujemy online książki i samochody, rezerwujemy online wakacje i wizyty u dentysty. Przechodzimy z online do offline i z powrotem tak płynnie, że nawet tego nie dostrzegamy. Asystenci, rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję już są testowane do uruchomienia komercyjnego w platformach internetowych.

Jak to wygląda w branży okien i drzwi w roku 2023?
Branża wciąż ewoluuje, dostosowując się do zmieniającego się świata. Obecnie na rynku polskim funkcjonują już całkiem interesujące sklepy internetowe ze stolarką, pozwalające na indywidualne dostosowanie produktów do potrzeb klientów. W ostatnich latach pojawiło się kilka nowych sklepów umożliwiających konfigurację produktów z branży stolarki. Jest to ważny kamień milowy: konsument nareszcie może wycenić i zamówić stolarkę online.
jak zanancza Prezes Zarządu IC COMPLex, Arkadiusz Dziki, uż kilka lat temu pisaliśmy, że w branży stolarki otworowej wciąż wielu sprzedawców, jak i producentów żywi przekonanie co do tego, że online nie da się sprzedawać okien czy drzwi, a jeśli już, to w bardzo ograniczonym zakresie. Jako główne bariery, wskazuje się na:
- problemy z samodzielnym pomiarem,
- nieznajomość wymagań technicznych,
- obawa co do ewentualnych kwestii serwisowych i reklamacyjnych.
Dziś, rozmawiając z producentami i dystrybutorami stolarki, coraz rzadziej słyszymy o tych barierach, co odczytujemy w kategoriach rosnącej świadomości w branży.
Czy coś stoi jeszcze na przeszkodzie?
Na chwilę obecną wciąż brakuje sklepów, które oferują zakup stolarki z montażem i innymi usługami na szerszym obszarze geograficznym. Obecni na rynku sprzedawcy online oferują taką usługę głównie w wybranych lokalizacjach. Ponadto dostępne platformy w dużej mierze ograniczają się do oferty konkretnego producenta, który jest inwestorem dla danej platformy. Z jednej strony jest to rozwiązanie pozornie korzystne dla tego producenta: przewaga w postaci narzędzia do wyceny online, którego nie oferuje konkurencja. W praktyce powoduje to dwie bariery na drodze do upowszechnienia kanału online: utrudnia to współpracę z punktami dealerskimi, które chciałyby oferować kompleksową usługę w postaci oferty na okna, drzwi, rolety bramy itp. oraz uniemożliwia porównanie oferty różnych producentów. To ostatnie może być nieco kontrowersyjne z punktu widzenia producenta, jednak warto zatrzymać się tu na chwilę. Czy jesteśmy sobie w stanie wyobrazić sytuację, w której jedna z marek telefonów komórkowych rezygnuje z obecności na Allegro albo u któregoś z operatorów komórkowych?
Marketplace sprzedaży stolarki
"W naszej opinii niczym nieblokowany rozwój sprzedaży online zacznie się wtedy, gdy na jednej platformie konsument będzie mógł, po podaniu swoich wymagań i oczekiwań, otrzymać propozycje różnych ofert, uwzględniające usługi pomiaru, montażu, wymiany itp. Skuteczna platforma Marketplace zmieni oblicze branży i wprowadzi nową jakość dla konsumentów". - stwierdza Arakdiusz Dziki, Prezes Zarządu (po lewej)
Warto inwestować w rozwiązanie IT, które jest rozwijane w kierunku takiego właśnie Marketplace. W ten sposób inwestor otrzymuje nie tylko rozwiązanie do wyceny, konfiguracji i sprzedaży stolarki, ale również inwestuje w obecność na globalnej platformie sprzedaży stolarki. IC COMPEX jest rozwiązaniem dedykowanym dla tej wymagającej branży. W ramach współpracy z nami istnieje możliwość dopasowania systemu do indywidualnych potrzeb wynikających z asortymentu, rynku, na jakim sklep ma działać i grupy docelowej. Wdrożenie jest poprzedzone solidną analizą, będącą niezbędnym filarem udanego startu w e-Commerce.
Więcej informacji na temat produktów oraz kontakt z ekspertem: https://iccomplex.cloud/kontakt/