Menu
Co ma firma Kryształ, czego nie ma nikt inny?
W wywiadzie dla Stolarka VIP, Grzegorz Cendrowski rozmawia z Piotrem Platą, dyrektorem sprzedaży firmy Kryształ — lidera w branży szklarskiej z blisko czterdziestoletnią tradycją. Piotr Plata opowiada o rozwoju firmy i kluczowych innowacjach, które wyróżniają Kryształ na rynku. Wyjątkowym rozwiązaniem jest tutaj Invisible Shield® — nowoczesny impregnat hydrofobowy, który skutecznie chroni powierzchnie szklane przed zabrudzeniami i przedłuża ich żywotność. W wywiadzie dowiemy się również, dlaczego produkt ten zyskuje popularność w tak różnych branżach, jak hotelarstwo, fotowoltaika, motoryzacja czy serwis sprzątający, oraz jak jego zastosowanie może wpłynąć na jakość i wygodę życia.
Grzegorz Cendrowski: Firma Kryształ to już firma z wieloletnią tradycją, zawsze w szkle?
Piotr Plata: Tak, to prawda, w tym roku obchodzimy 38 rocznicę założenia rodzinnej firmy Kryształ, mamy wieloletnią tradycję, sięgając pamięcią wstecz, już mój dziadek zajmował się szkleniem okienek i kwaterek, ale wtedy było zupełnie inne zapotrzebowanie na szkło. Dopiero w latach 90-tych zapotrzebowanie na szklenie nowo powstających domów bardzo się rozwinęło, a tym samym na różne usługi dodatkowe związane ze szkłem. Firma Kryształ była również jedną z pierwszych firm w Małopolsce, która zaczęła produkować szyby zespolone. W późniejszych latach firma mocno się rozwinęła i obecnie jesteśmy hurtownią szkła, świadcząc wszelkie usługi wraz z obróbką szkła płaskiego dla klientów hurtowych i indywidualnych. Zajmujemy, się różnymi dziedzinami szkła płaskiego i posiadamy kilka działów, które mocno wyróżniają nas od innych zakładów szklarskich, odkryliśmy, że na rynku Polskim jest duże zapotrzebowanie na różnego rodzaju szkło dekoracyjne, dlatego mamy mocno rozwinięty dział dekoracji szkła, malowanie, tworzenie witraży żywicznych, sprzedaż materiałów, akcesoriów i szkolenia z malowania i zdobienia szkła, a ostatnio wdrożyliśmy na rynek Polski amerykańskie impregnaty hydrofobowe do szkła, które zabezpieczają szkło przed wnikaniem brudu.
Grzegorz Cendrowski: Co ma firma Kryształ, czego nie ma nikt inny, co to jest, jak się nazywa.
Piotr Plata: Tak, jest to impregnat do szkła, ceramiki i porcelany Invisible Shield®. Jednym z produktów, którym chcemy się podzielić z czytelnikami to Zestaw Łazienkowy Invisible Shield 5w1, zawiera on zestaw płynów do wyczyszczenia, impregnacji i konserwacji dowolnego szkła, porcelany, czy ceramiki, sprawdza się idealnie w całej łazience, nie rysuje powierzchni, nie wchodzi w reakcję z uszczelkami czy armaturą, jest to produkt topowy i kompaktowy, wszystko spakowane w praktycznym opakowaniu. Klienci, którzy go wypróbują i produkt im się spodoba, mają możliwość zakupu poszczególnych produktów z zestawu oddzielnie w większych pojemnościach.
W ostatnich latach zauważamy wzrastający trend na duże zabudowy i budynki szklane; dzisiaj nie ma chyba domu, w którym nie byłoby szklanej kabiny prysznicowej, powstaje również coraz więcej balustrad szklanych, różnego rodzaju ścianek działowych, wielkich szklanych okien, a nawet szklane fasady czy schody. Przez dobrych kilka lat, słuchając uwag naszych klientów szukaliśmy produktu, który pomoże w utrzymaniu czystości wytworzonego przez nas szkła. Jak wiemy, szkło, jako że jest chropowate, się łatwo brudzi, brudy i minerały wchodzą w strukturę szkła i jeśli tam pozostaną, bardzo trudno jest je stamtąd usunąć i przywrócić pierwotny blask, dzięki naszemu Impregnatowi zatrzymujemy ten proces „starzenia” się szkła i unikamy jego korozji, a nawet nadmiernego rysowania się. Dlatego po kilku latach intensywnych poszukiwań i testów wdrożyliśmy na Polski rynek Amerykańskie produkty firmy Unelko® pod nazwą INVISIBLE SHIELD®. Jest to gama produktów do pielęgnacji szkła. Środki z naszej oferty dzielą się na 3 grupy: 1. Myjące, 2. Impregnaty i 3. Konserwujące zaimpregnowaną powierzchnię. Środki takie jak Glass Scrub® czyLimescale Remover® idealnie doczyszczą szkło i przygotują powierzchnię do jej zaimpregnowania. Impregnat Invisible Shield® idealnie zabezpieczy szkło, gdyż działa na zasadzie nano-cząsteczek, które wypełniają pory w szkle i zostawiają idealnie gładką powierzchnię, do której brud nie ma dostępu, mniej się osadza i szkło jest łatwiejsze do czyszczenia, po zaimpregnowaniu nie trzeba szorować i skrobać nagromadzonych brudów. Oczywiście produkt nie wykona za nas dbania o szkło i jego pielęgnacji, ale bardzo ułatwi proces sprzątania i czyszczenia, dlatego ważne jest również o dbanie o szkło po jego zaimpregnowaniu, z pomocą przychodzi niezawodny płyn REPEL®, jest to płyn, który myje i konserwuje zaimpregnowaną powierzchnię.
Grzegorz Cendrowski: Znalazłem taki slogan dotyczący tego wyjątkowego produktu: „Nie zostawia plam, a woda spływa jak po kaczce”. Ile jest w tym prawdy?
Piotr Plata: To ja odpowiem innym sloganem, który jest mottem przewodnim amerykańskiego producenta „We don’t make glass, we make glass better”. Tak działają produkty hydrofobowe na bazie nanotechnologii. Wyrównują chropowatą powierzchnię szkła, zamykają pory i nie pozwalają wniknąć brudowi i minerałom w głąb szkła. Na rynku dostępnych jest wiele produktów hydrofobowych, większość z nich przetestowaliśmy i w naszej ocenie wybraliśmy ten najlepszy, który najpierw wdrożyliśmy do naszej produkcji, a teraz pragniemy się nim podzielić z innymi. Dzisiejsze społeczeństwo szuka wygody i ułatwienia sobie pracy, dlatego przychodzimy z pomocą w branży związanej ze szkłem i ceramiką. Wystarczy jedna aplikacja produktu i od czasu do czasu użycie płynu konserwującego REPEL®, aby cieszyć się czystym szkłem na lata. To nie jest tak, że nasz produkt jest samoczyszczący, trzeba od czasu do czasu przemyć zaimpregnowane szkło, ale zajmuje to mniej czasu i mniej wysiłku. Dowiedliśmy, iż wykorzystanie naszego impregnatu na przykład w branży hotelarskiej redukuje znacznie czas mycia łazienki po gościach nawet o 40%.
Grzegorz Cendrowski: Jak trudna jest aplikacja tego wyjątkowego rozwiązania i na jak długo wystarcza?
Piotr Plata: Szukając produktu hydrofobowego dla siebie, kierowaliśmy się 3 wytycznymi i szukaliśmy, aby produkt, który będziemy stosować będzie 1. Najlepszy na rynku, 2. Przystępny cenowo i 3. Prosty w aplikacji. Nasz produkt jest tak stworzony, aby można go było nałożyć bez żadnego wcześniejszego szkolenia. Z zestawu wyjmujemy produkt Limescale Remover, który jest produktem myjącym szkło i przygotowującym pod impregnację. Jak już umyjemy szkło, to na ściereczkę z mikrofibry nakładamy impregnat i wcieramy go w powierzchnię szklaną, ceramiczną czy porcelanę, dzięki czemu możemy użyć impregnatu nie tylko na szkło, ale również na płytki, wannę czy umywalkę. Po zaaplikowaniu może nam powstać delikatna smuga, to jest nadmiar produktu, który odparowuje, polerujemy smugę wilgotną ściereczką, aby nadać blask. Trzeci płyn z zestawu jest do przemycia zaimpregnowanych powierzchni od czasu do czasu, dzięki jego aplikacji zakonserwujemy nałożony impregnat i na dłużej możemy się cieszyć powłoką hydrofobową. Impregnacja w zależności od powierzchni, na którą się nakłada może się utrzymać od 2-5 lat, ale na fasadach, czy balustradach szklanych, gdzie jest najmniejsza ingerencja człowieka, nawet do 15 lat przy odpowiedniej konserwacji.
Gzregorz Cendrowski: Kto jest tym produktem najbardziej zainteresowany, a może kto powinien się zainteresować.
Piotr Plata: Jest kilka branż do której celujemy z naszym produktem, przez ostatnie 2 lata skupiliśmy się na branży szklarskiej, gdyż z tej się wywodzimy i najłatwiej było nam podzielić się z nimi tym produktem. Często firmy biorą nasz produkt, aby móc go dodawać do swoich produktów w formie gratisu, gadżetu, związanego z ich branżą.
- Branża szklarska – impregnacja nowo produkowanych kabin prysznicowych, balustrad, fasad, aplikacja przed montażem szkła u klienta.
- Branża okienna – możliwość impregnacji okien, szczególnie dużych przeszkleń czy okien dachowych, dzięki czemu ułatwiamy klientowi utrzymanie szklanych powierzchni w czystości
- Branża hotelowa – Po zaimpregnowaniu całej łazienki, dowiedliśmy iż ponowne sprzątanie i mycie łazienki, redukuje czas pracy o nawet 40%
- Branża fotowoltaiczna – dzięki zaimpregnowaniu paneli fotowoltaicznych, mamy mniejsze zaleganie brudu na panelach, co przekłada się na większe uzyski energii ze słońca.
- Branża motoryzacyjna – Dzięki zaimpregnowaniu przedniej szyby, podróż w deszczu staje się bezpieczniejsza, tak naprawdę nie trzeba prawie używać wycieraczek, woda sama ucieka przy prędkości około 60km/h. Poza tym dodatkowo posiadamy produkt FOG CLEAR®, który zaaplikowany od środka, zapobiega parowaniu szyb.
- Branża myjąca, sprzątająca – szkło wygląda lepiej po impregnacji i łatwiej się go myje i czyści przy kolejnej takiej usłudze
Grzegorz Cendrowski: Gdzie ten produkt jest dostępny i jeżeli nie jest tajemnicą, ile kosztuje?
Piotr Plata: Produkt jest cały czas dostępny na naszej stronie internetowej dedykowanej impregnatom www.doszkla.pl. Zestaw łazienkowy w tym momencie w detalu kosztuje 140zł brutto, ale jak wspomniałem jest to zestaw 5w1. Również można go kupić na platformach zakupowych i w różnych zakładach szklarskich. Pracujemy nad tym, aby produkt dotarł do finalnego klienta różnymi kanałami dystrybucji, więc jeśli nasi czytelnicy są zainteresowani, zapraszamy do współpracy, chętnie udostępnimy ten i inne nasze produkty do dalszej odsprzedaży po korzystnych cenach. Dodam tylko, iż sprzedaliśmy kilka tysięcy sztuk tego zestawu i mamy tylko pozytywny feedback.
Grzegorz Cendrowski: Gdyby Pan w jednym zdaniu miał zachęcić do jego zakupu/aplikacji to byłoby to…
Piotr Plata: Czasu nie kupisz, ale możesz zaimpregnować szkło, dzięki czemu spędzisz go mniej na szorowaniu szkła. Dorzucę jeszcze drugie zdanie jak pozwolicie. „Świat obserwowany przez czyste szkło wygląda po prostu lepiej, nic go nie zniekształca.”
Grzegorz Cendrowski: Bardzo dziękuję za inspirującą rozmowę i szczegółowe przedstawienie innowacyjnych rozwiązań, które firma Kryształ wprowadza na rynek. Cieszę się, że mogliśmy bliżej poznać nie tylko wyjątkowe produkty, takie jak Invisible Shield®, ale również podejście firmy do jakości i potrzeb klientów. Dziękuję za poświęcony czas i podzielenie się wiedzą, która z pewnością zainteresuje naszych czytelników oraz wszystkich, którym zależy na nowoczesnych, trwałych i łatwych w utrzymaniu rozwiązaniach w szkle.
Piotr Plata: Dziękuję.
Więcej informacji na temat firmy i jej produktów: www.krysztal.pl