Menu
Są drzwi i jest Martom, co oni takiego oferują?
Drzwi wejściowe inaczej zwane drzwiami zewnętrznymi są praktycznie w każdej ofercie salonu okien i drzwi w Polsce. Producentów drzwi wejściowych jest w Polsce kilkudziesięciu, ale tak naprawdę liczy się kilku, może kilkunastu. Jakimi kryteriami kierują się właściciele salonów stolarki w wyborze konkretnej firmy i jej oferty dotyczących drzwi? Czy jest to szeroka paleta do wyboru, do koloru - czy jest to wysoka jakość, niezawodność, dobra gwarancja i serwis producenta. Może jest to także rozpoznawalna marka i odpowiednia półka cenowa?
Decyzje w kontaktach B2B nie są ani łatwe, ani proste, ale trzeba je podejmować każdego dnia. Im więcej wiemy na temat firmy i jej produktów, parku maszynowego, filozofii sprzedaży czy technologii produkcji, a także warunków dostaw, tym łatwiej jest się do kogoś przekonać. Można by powiedzieć, że z punktu widzenia właścicieli salonów sprzedaży im większa konkurencja na rynku, tym lepiej, gdyż jest większy wybór. I tak i nie. Gdyby stwierdzenie to było prawdą, wówczas wszystkie salony sprzedaży miałyby w ofercie wszystkich dostawców, a przecież tak się nie dzieje. Oprócz twardych danych takich jak ceny, parametry techniczne, szerokości oferty czy terminy dostaw liczą się również inne aspekty. Ważne, a często nawet ważniejsze, są również tzw. aspekty miękkie takie jak wizja, filozofia działania, zaufanie, lojalność, wiarygodność, itd. Z pewnością przy wyborze partnera handlowego warto spojrzeć na współpracę również z tej perspektywy.
Firma Martom zapewnia swoim dystrybutorom niepowtarzalne rozwiązania. Zobaczmy więc, dlaczego współpraca z firmą Martom jest korzystna.
Firma została utworzona w 1999 roku i od samego początku zajmuje się tylko i wyłącznie produkcją drzwi zewnętrznych. Koncentracja na wąskiej kategorii produktów pozwala na skuteczne konkurowanie na rynku. Wiele technologii produkcji drzwi zewnętrznych, np. drzwi aluminiowe lub PCV, jest oparta o powtarzalne systemy. Ułatwia to proces produkcji, gdyż systemodawca dostarcza gotowe rozwiązania i know-how. Ma to jednak taka wadę, że wszystkie drzwi są do siebie bardzo podobne, przez co trudno się wyróżnić.
Martom od lat rozwija własną, autorską technologię drzwi hybrydowych. Polega ona na inteligentnym łączeniu różnych materiałów takich jak drewno, aluminium, stal, piana PUR i tworzywo sztuczne, dzięki czemu eliminuje się wady tych materiałów i wykorzystuje ich zalety. Technologia Martom umożliwiła stworzenie drzwi o parametrach przewyższających inne rozwiązania i równocześnie udało się utrzymać przystępne koszty wytworzenia. Wiele rozwiązań jest opatentowanych, przez co trudno jest je skopiować. Rozwój własnej, autorskiej technologii jest trudnym wyzwaniem i trwa wiele lat, ale nagrodą za wytrwałość jest stworzenie niepowtarzalnych, oryginalnych rozwiązań. Dzięki temu klient otrzymuje dodatkowe, unikalne korzyści, a konkurencyjność firmy bardzo się poprawia.
Szeroka gama produktów
Produkty Martom obejmują swoim zasięgiem cały rynek. Firma posiada w swojej ofercie rozwiązania dla klientów z segmentu Price, Medium, Premium i Premium Plus. Oferuje również różne warianty drzwi antywłamaniowych, akustycznych i przeciwpożarowych. Dzięki temu każdy klient znajdzie w ofercie Martom jakieś rozwiązanie dla siebie. Z tego powodu coraz większa grupa salonów sprzedaży koncentruje się wyłącznie na produktach Martom, gdyż nie ma potrzeby wspierać się dodatkowym dostawcą. Współpraca z jednym, rzetelnym dostawcą zawsze jest wygodniejsza i niesie dodatkowe korzyści np. w postaci bonusów obrotowych.
Kompleksowość produkcji
Firmę Martom wyróżnia kompleksowość produkcji – wszystkie komponenty do produkcji drzwi wykonywane są we własnym zakresie w fabryce. Uniezależnienie od dostawców półproduktów niesie szereg korzyści. Można monitorować jakość surowców na wszystkich etapach, można skrócić terminy produkcyjne, można obniżyć stany magazynowe, itd. MARTOM posiad również bardzo nowoczesny, zautomatyzowany park maszynowy. Automatyzacja produkcji, oprócz zwiększenia efektywności, z dużym stopniu przekłada się na powtarzalność i precyzję wykonania, czyli na finalną jakość produktu.
Fot. Zautomatyzowane centrum obróbcze skrzydeł drzwiowych.
Nowoczesne zarządzanie – satysfakcja
Sprzedaż jest tą funkcją biznesu, od której zależy byt przedsiębiorstwa. Źle zaprojektowana, nieskorelowana z innymi procesami odbywającymi się w firmie może doprowadzić do utraty rynku i spadku przychodów. Dlatego firma Martom oparła swoje zarządzanie o system Lean Management, w którym priorytetem jest, by klient otrzymał produkt o najwyższej jakości, spełniający jego wymagania zarówno co do estetyki, funkcjonalności, precyzji wykonania, jak i punktualności otrzymania produktu gotowego - dokładnie na czas. Niezwykle istotne jest dla firmy MAR-TOM nieustanne doskonalenie wszystkich procesów zachodzących na każdym etapie produkcji i to potwierdza się w ugruntowywaniu pozycji firmy na rynku. Na dzień dzisiejszy jesteśmy jednym z czołowych producentów drzwi zewnętrznych w Polsce” – mówi dyrektor sprzedaży Piotr Manikowski
Przyjazny partner biznesowy
Między firmami trwa swoisty wyścig – chodzi w nim o wymyślenie takich rozwiązań sprzedażowych, które przyciągną klientów. Partnerskie relacje B2B w firmie Martom opierają się na dostarczaniu wartości zarówno w procesie sprzedaży, jak i na każdym etapie współpracy. „Naszym celem jest bycie przyjaznym partnerem biznesowym. Wiele firm jest skoncentrowanych na sobie, natomiast naszym zdaniem kluczem do sukcesu jest koncentracja na Partnerze Handlowym” – mówi szef sprzedaży Piotr Manikowski. Martom rozumie problemy, z którymi borykają się firmy współpracujące, czyli brak czasu, mnóstwo detali do przypilnowania, fluktuacja pracowników, problemy z odpowiednim wyszkoleniem sprzedawców, itd. Z tego względu tworzy narzędzia wspomagające i ułatwiające pracę Partnerów Handlowych. Można tu wskazać na konfigurator drzwi, czyli intuicyjne narzędzie do tworzenia profesjonalnych ofert i do zamawiania. Konfigurator uniemożliwia zrobienie błędu, czyli skonfigurowanie drzwi niemożliwych do wykonania. W zasadzie nie wymaga szkolenia. Dużym atutem konfiguratora jest jego atrakcyjny wygląd, wizualizacje drzwi w różnych kolorach i z różnymi akcesoriami. Jest to narzędzie znakomicie ułatwiające pracę i wspierające rozmowę z klientem ostatecznym.
Dodatkowo Martom przygotował internetową platformę informacyjną tzw. pulpit kontrahenta. Partner handlowy znajdzie tam wszystkie interesujące go informacje, np. jaki jest status (etap zaawansowania realizacji) jego zleceń, rozliczenia finansowe, przebieg reklamacji, naliczane bonusy, itd. Kolejnym narzędziem wsparcia jest mobilny program o nazwie Sufler Techniczny, który prezentuje wszystkie aspekty techniczne produktów Martom. Podczas pomiarów na budowie lub podczas montażu w razie wątpliwości nie trzeba studiować katalogów, wystarczy kilka kliknięć w smartfonie. „Komunikacja w biznesie zaczyna być kluczowym czynnikiem sukcesu. Wszyscy klienci znają ten ból, kiedy pilnie próbują się dodzwonić do działu obsługi, a telefon jest zajęty. Albo o godzinie 20 dzwoni kluczowy klient z trudnym pytaniem. Z tego względu Martom dąży do tego, żeby wszystkie informacje były dostępne w specjalnie zaprojektowanych aplikacjach mobilnych. Oszczędza to czas i jest bardzo wygodne.” – podsumowuje dyrektor Manikowski. ( kliknij na konfigurator i zobacz jak to działa)
Przewaga nad konkurencją
Wiele firm produkujących drzwi, stwierdza, że ich produkty są najlepsze, innowacyjne, że wspierają swoich partnerów biznesowych. Ale dlaczego salony wybierają firmę Martom? Odpowiedzią niech będzie krótka wypowiedź pana Piotra Nowaka z firmy Nowak Dom z Siedlec – partnera firmy Martom, a także laureata programu Rekomendowane Salony Okien i Drzwi „Z firmą Mar-Tom współpracujemy od kwietnia 2015 roku. Od dłuższego czasu szukaliśmy alternatywy dla dostawy drzwi zewnętrznych metalowych. W naszej ofercie prym wiodła inna firma, ale mieliśmy z nią coraz większe problemy jakościowe i organizacyjne. Martom zaoferował nam atrakcyjną ofertę i korzystne warunki współpracy. Dzięki bardzo bogatej ofercie produktowej z ciekawym wzornictwem, innowacyjnymi rozwiązaniami – możemy zaproponować klientowi produkty w konkurencyjnych cenach. Dodatkowo zaletą firmy jest sprawnie działający serwis i opieka posprzedażową, a konfigurator pomaga w szybkiej i profesjonalnej wycenie oraz wspomaga proces zamówienia. W naszej firmie drzwi firmy Martom mają największy udział w sprzedaży w segmencie drzwi zewnętrznych i cieszą się uznaniem naszych klientów.”
Nic dodać nic ująć, ale i tak wybór partnera biznesowego, w tym nowego producenta drzwi zawsze należy do państwa, do salonów stolarki. Warto mieć oczy i uszy otwarte, a nowe kontakty, nowi producenci mogą tylko pomóc w rozwoju państwa firm. Martom to firma godna polecenia i z przyjemnością ją państwu rekomendujemy. Więcej inforamcji na temat oferty firmy na stronie www.drzwimartom.pl. W przypadku chęci rozpoczęcia współpracy rekomendujemy kontakt mailowy lub telefoniczny z dyr. sprzedaży panem Piotrem Manikowskim: piotr.manikowski@mar-tom.com