Branżowy portal stolarki budowlanej
nowości – inspiracje - prawo - edukacja

Wielki sukces firmy Kryształ w Monachium – Krótka historia

2023-10-30 | Autor: AK
Źródło: Kryształ

Firma Kryształ z Podegrodzia miała w tym roku zaszczyt nie tylko gościć, ale również zaprezentować swoje innowacyjne produkty na największych targach budowlanych BAU w Monachium, gdzie obecnych było prawie 200.000 odwiedzających, a ponad 2.000 firm prezentowało swoje innowacyjne rozwiązania.

Produktem, którym od czterech lat owocnie dzielimy się na rynku polskim i w ostatnim czasie z całą Europą, są amerykańskie Impregnaty do Szkła i Ceramiki marki Invisible Shield.  Pięć lat temu jako firma szklarska, zaczęliśmy szukać najlepszego impregnatu hydrofobowego na rynku, aby można go było wdrożyć do produkowanych przez nas elementów szklanych. Chcieliśmy dorzucić coś extra, coś od siebie dla naszych klientów, aby gotowe szyby, które im oferujemy, były lepsze od tych, oferowanych przez każdy inny zakład szklarski. Chcieliśmy, aby oferowane przez nas kabiny prysznicowe wytrzymywały więcej czasu czyste, aby balustrady szklane łatwiej się czyściły, aby oferowane przez nas fasady szklane mniej się rysowały i aby daszki szklane wyglądały lepiej niż kiedykolwiek, a duże przeszklenia były łatwiejsze w utrzymaniu, zaś produkowane przez nas szkło nie korodowało i nie rysowało się tak szybko.  

Kilka lat szukaliśmy odpowiedniego środka na bazie nanocząsteczek, który poprawi jakość naszych usług. W tym celu przetestowaliśmy wiele impregnatów do szkła dostępnych na rynku, w tym również produkty hydrofobowe. Jednak nie spełniały one naszych oczekiwań, bo albo były słabe jakościowo, albo trudne do nakładania lub ostatecznie bardzo drogie, co dyskwalifikowało je do wdrożenia jako jedno z naszych standardowych rozwiązań.

W trakcie poszukiwań zainteresowaliśmy się bliżej impregnatami amerykańskiej firmy Unelko, produktami marki Invisible Shield. Tym, co zwróciło naszą uwagę, była przystępna cena, bardzo dobra jakość i prosty sposób aplikacji. Po przeprowadzeniu pierwszych prób stwierdziliśmy, że jest to produkt dla nas, dlatego podjęliśmy decyzję, że wdrażamy go do naszej produkcji. Po ponad roku od rozpoczęcia współpracy nadarzyła się okazja, aby nie tylko stać się klientem amerykańskiej firmy Unelko, ale również, aby zacząć dystrybuować produkt na rynku polskim. W 2019 r. rozpoczęliśmy przedstawicielstwo i dystrybucję produktów marki Invisible Shield na rynku polskim. Produkt od razu bardzo dobrze się przyjął w branży szklarskiej, gdzie jest wykorzystywany do impregnowania nowo wyprodukowanych kabin prysznicowych, fasad, balustrad czy daszków szklanych. W roku 2022 rozpoczęliśmy rozszerzać branże, do których dostarczamy to wspaniałe rozwiązanie. I tak obecnie obsługujemy klientów z branży stolarki otworowej, którzy wykorzystują nasze impregnaty do zabezpieczania dużych powierzchni szklanych już na etapie produkcji. Posiadamy też rosnącą sieć firm sprzątających, które oferują nie tylko gotowy produkt, ale głównie usługę impregnacji różnych powierzchni szklanych, jak również bardzo mocno rosnącą branżę hotelarską, która coraz częściej poszukuje tego typu rozwiązań, aby ułatwić i przyspieszyć prace sprzątające głównie przy łazienkach i fasadach szklanych.

Tak jak wspomniałem wcześniej, do tej pory zaopatrywaliśmy w to wspaniałe rozwiązanie wyłącznie klientów z rynku polskiego. Nasz partner dostrzegł nasze starania i od stycznia 2023 r. dostaliśmy wyłączne przedstawicielstwo impregnatów Invisible Shield na całą Europę, dlatego docieramy obecnie do grona klientów z rynków europejskich, którzy raz wypróbowawszy nasze produkty, chcą je wdrażać u siebie jako standardowe rozwiązanie do zabezpieczania szkła czy to na etapie produkcji, czy już na zamontowanych elementach szklanych. Już w czasie, gdy zajmowaliśmy się dystrybucją i aplikacją impregnatu, wiele firm zgłaszało się do nas z prośbą o pomoc nie tylko w zaimpregnowaniu, ale również doczyszczeniu bardzo zabrudzonego szkła. Sprzedajemy produkt, ale również szkolimy z aplikacji i sami impregnujemy. W ubiegłym roku mieliśmy okazję wyczyścić i zaimpregnować sklep firmy Apple w Mediolanie, ponad 500m2 szkła. Z naszych usług skorzystało również wiele hoteli czy budynków użyteczności publicznej, jak np. Hotel Przystań w Olsztynie, Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku czy Termy Bania w Bukowinie Tatrzańskiej.

O PRODUKCIE IMPREGNAT DO SZKŁA INVISIBLE SHIELD

Tak, jest to impregnat do szkła, ceramiki i porcelany Invisible Shield®. W ostatnich latach zauważamy wzrastający trend na duże zabudowy i budynki szklane. Dzisiaj nie ma chyba domu, w którym nie byłoby szklanej kabiny prysznicowej. Powstaje również coraz więcej balustrad szklanych, różnego rodzaju ścianek działowych, wielkich szklanych okien, a nawet szklane fasady czy schody.

Jak wiadomo, szkło, jako że jest chropowate, łatwo się brudzi. Brudy i minerały wchodzą w strukturę szkła i jeśli tam pozostaną, bardzo trudno je stamtąd usunąć i przywrócić pierwotny blask. Dzięki naszemu impregnatowi jesteśmy w stanie zatrzymać ten proces „starzenia” się szkła i unikamy jego korozji, a nawet nadmiernego rysowania się. Nasze płyny to gama produktów do pielęgnacji szkła. Środki z naszej oferty dzielą się na trzy grupy: 1. myjące, 2. impregnujące i 3. konserwujące zaimpregnowaną powierzchnię. Środki takie jak Glass Scrub® czy Limescale Remover® idealnie doczyszczą szkło i przygotują powierzchnię do jej zaimpregnowania. Impregnat Invisible Shield® idealnie zabezpieczy szkło, gdyż działa na zasadzie nanocząsteczek, które wypełniają pory w szkle, pozostawiając idealnie gładką powierzchnię, do której brud nie ma dostępu, mniej się osadza, w efekcie czego szkło jest łatwiejsze do czyszczenia, po zaimpregnowaniu nie trzeba szorować i skrobać nagromadzonych brudów. Oczywiście produkt nie wykona za nas pracy, ale znacznie ułatwi proces sprzątania i czyszczenia, dlatego ważne jest również dbanie o szkło po jego zaimpregnowaniu. Z pomocą przychodzi tutaj niezawodny płyn REPEL®. Jest to płyn, który myje i konserwuje zaimpregnowaną powierzchnię.

IMPREGANT INVISIBLE SHIELD: „Nie zostawia plam, a woda spływa jak po kaczce”. Ile w tym prawdy?

Motto przewodnie amerykańskiego producenta brzmi: „We don’t make glass, we make glass better”. Tak działają produkty hydrofobowe na bazie nanotechnologii. Wyrównują chropowatą powierzchnię szkła, zamykają pory i nie pozwalają wniknąć brudowi i minerałom w głąb szkła. Na rynku dostępnych jest wiele produktów hydrofobowych. Większość z nich przetestowaliśmy i w naszej ocenie wybraliśmy najlepszy z najlepszych, który najpierw wdrożyliśmy do naszej produkcji, a teraz pragniemy się nim podzielić z innymi. Współczesny klient szuka wygody i chce ułatwić sobie pracę, dlatego przychodzimy z pomocą w branży związanej ze szkłem i ceramiką. Wystarczy jedna aplikacja produktu i od czasu do czasu użycie płynu konserwującego REPEL®, aby cieszyć się czystym szkłem na lata. Należy oczywiście mieć świadomość, że nasz produkt nie jest samoczyszczący. Należy od czasu do czasu przemyć zaimpregnowane szkło, ale zajmuje to o wiele mniej czasu i wysiłku. Dowiedliśmy, iż wykorzystanie naszego impregnatu np. w branży hotelarskiej redukuje znacznie czas mycia łazienki po gościach nawet o 40%.

APLIKACJA PRODUKTU

Szukając produktu hydrofobowego dla siebie, kierowaliśmy się trzema wytycznymi. Zależało nam na tym, aby produkt był: 1. Najlepszy na rynku, 2. Przystępny cenowo i 3. Prosty w aplikacji. Nasz produkt jest tak stworzony, aby można go było nałożyć bez żadnego wcześniejszego skomplikowanego szkolenia. Kiedy już umyjemy szkło, na ściereczkę z mikrofibry nakładamy impregnat i wcieramy go w powierzchnię szklaną, ceramiczną czy porcelanę, dzięki czemu możemy użyć impregnatu nie tylko na szkło, ale również na płytki, wannę czy umywalkę. Po zaaplikowaniu może pojawić się delikatna smuga. Jest to jest nadmiar produktu, który odparowuje. Polerujemy smugę wilgotną ściereczką, aby nadać powierzchni blask. Jeśli zaimpregnowaliśmy szkło na etapie produkcji, polecamy klientowi finalnemu przemycie od czasu do czasu zaimpregnowanej powierzchni płynem REPEL. Dzięki jego aplikacji zakonserwujemy nałożony impregnat i na dłużej będziemy mogli cieszyć się powłoką hydrofobową. Impregnacja, w zależności od powierzchni, może się utrzymać od dwóch do pięciu lat, zaś na fasadach czy balustradach szklanych, gdzie jest najmniejsza ingerencja człowieka, nawet do 15 lat przy odpowiedniej konserwacji.  

DLA KOGO?

Jest kilka branż, do których chcielibyśmy dotrzeć z naszym produktem. Przez ostatnie dwa lata skupiliśmy się na branży szklarskiej, gdyż to właśnie z niej się wywodzimy. Często firmy biorą nasz produkt, aby móc go dodawać do swoich produktów w formie gratisu, gadżetu, związanego z ich branżą.

  • Branża szklarska – impregnacja nowo produkowanych kabin prysznicowych, balustrad, fasad, aplikacja przed montażem szkła u klienta.
  • Branża stolarki otworowej – możliwość impregnacji okien, zwłaszcza dużych przeszkleń czy okien dachowych, dzięki czemu ułatwiamy klientowi utrzymanie szklanych powierzchni w czystości. Jeśli ktoś zamawia duże przeszklenia i płaci za to sporą sumę, możemy ułatwić mu późniejsze utrzymanie tego szkła w czystości za stosunkowo niewielką kwotę.
  • Branża hotelowa – po zaimpregnowaniu całej łazienki dowiedliśmy, iż ponowne jej sprzątanie i mycie redukuje czas pracy nawet o 40%.
  • Branża fotowoltaiczna – dzięki zaimpregnowaniu paneli fotowoltaicznych mamy mniejsze zaleganie brudu na panelach, co przekłada się na większe uzyski energii ze słońca i dłuższą wytrzymałość paneli, gdyż nie korodują one po zaimpregnowaniu.
  • Branża motoryzacyjna – dzięki zaimpregnowaniu przedniej szyby podróż w deszczu staje się bezpieczniejsza, tak naprawdę prawie nie trzeba już używać wycieraczek, woda sama ucieka przy prędkości około 60 km/h. Dodatkowo w naszej ofercie posiadamy też produkt FOG CLEAR®, który zaaplikowany od środka, zapobiega parowaniu szyb.
  • Branża myjąca, sprzątająca – szkło wygląda lepiej po impregnacji i łatwiej się je myje i czyści przy kolejnej takiej usłudze.
GDZIE MOŻNA DOSTAĆ TEN WSPANIAŁY PRODUKT?

Koszt produktu to zaledwie kilka złotych na m2 powierzchni. Produkt jest dostępny na naszej stronie internetowej dedykowanej impregnatom: www.doszkla.pl. Można go też kupić na platformach zakupowych i w różnych zakładach szklarskich. Pracujemy nad tym, aby produkt dotarł do finalnego klienta różnymi kanałami dystrybucji, więc jeśli nasi czytelnicy są zainteresowani, zapraszamy do współpracy. Chętnie udostępnimy ten i inne nasze produkty do dalszej odsprzedaży po korzystnych cenach. Dodam tylko, iż sprzedaliśmy już kilka tysięcy sztuk zestawu łazienkowego i mamy tylko pozytywny feedback.

Nasze produkty otrzymały kilka nagród z dziedziny innowacji:

  • Odkrycie Roku – nagroda przyznana za innowacyjny produkt na Międzynarodowym Forum Stolarki VIP  
  • Złota miotła przyznana za najbardziej innowacyjny produktu na targach Clean Expo w Nadarzynie
PODSUMOWANIE W JEDNYM ZDANIU

Czasu nie kupisz, ale możesz go zaoszczędzić, impregnując szkło, zamiast cięgle je szorować. Dorzucę jeszcze drugie zdanie, jeśli pozwolicie: „Świat obserwowany przez czyste szkło wygląda po prostu lepiej, nic go nie zniekształca”.

Zapraszamy do współpracy

Piotr Plata
biuro@doszkla.pl
www.doszkla.pl
+48 602-298-304

Przeczytaj także

Wysyp nowości Schüco na targach Fensterbau Frontale 2024

Śpiew ptaków, kaskady żywej zieleni, a wśród nich ultranowoczesne systemy okienne i drzwiowe oraz cyfrowe technologie prezentacji produktu – stoisko Schüco na targach Fensterbau Frontale wyraźnie pokazało, jak harmonijnie mogą współgrać te dwa światy. Firma zaprezentowała szereg inspirujących innowacji, które...

Termomodernizacja budyków będzie sprzyjać branży stolarki

Warszawa, 12 czerwca 2018 roku "TAK" dla termomodernizacji budownictwa – rezolucja IX Kongresu Stolarki Polskiej. Związek Polskie Okna i Drzwi popiera planowane przez polski rząd inicjatywy odnośnie termomodernizacji budownictwa i postuluje wprowadzenie dotacji, kredytów i ulg w tym zakresie. To...

Nasi partnerzy