Branżowy portal stolarki budowlanej
nowości – inspiracje - prawo - edukacja

Jesteś widoczny w Internecie Wykorzystaj jego potencjał!

2022-12-27 | Autor: AK
Źródło: WeCanDoIt

Social media marketing nabiera coraz większego znaczenia. Sprawia to, że firmy, które rozumieją jego potencjał, coraz częściej korzystają z tego narzędzia, wyprzedzając swoją konkurencję w tak ważnym dla marki, budowaniu relacji z klientami.

 

Ale czym jest wspominany coraz częściej Social media marketing?

Najprościej mówiąc to wszystkie działania, zarówno te bezpłatne, jak i płatne w mediach społecznościowych, które mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki, budowania jej wizerunku i nawiązywania relacji z klientami, a co za tym idzie – osiąganie coraz lepszych wyników sprzedaży produktów i usług.

Doskonale wiemy, że to właśnie utrzymywanie dobrych relacji z klientem w znacznym stopniu wpływa na nasze powodzenie w biznesie. Dzięki mediom społecznościowym jesteśmy w stanie skrócić dystans, który dzieli nas od naszych potencjalnych klientów. Kontakt staje się mniej formalny i szybszy.

Czy Twoja marka jest widoczna w Internecie?

Klienci zazwyczaj nie mają dostatecznej merytorycznej wiedzy, która pozwalałaby im ocenić jakość marki i produktów, aby na tej podstawie wybrać odpowiednią firmę, więc najczęściej kierują się rekomendacją oraz jej wizerunkiem. Mówiąc najprościej – jeżeli potencjalny klient, nie usłyszy z wielu źródeł o Tobie, Twoich usługach i produktach, nie będzie świadomy tego, że właśnie Tobie powinien zaufać.

Marka i specjaliści, którzy pozostają niewidoczni, nie dostają szansy na zaprezentowanie argumentów za wyborem ich usług, a co za tym idzie w prosty sposób tracą szansę dotarcia do nowych klientów, pozostawiając przestrzeń do kampanii wizerunkowej konkurencji.

Wizerunek budowany na autentyczności

Bycie widocznym w mediach społecznościowych to dopiero pierwszy krok. Ta widoczność musi jednak nieść za sobą konkretne wartości – Twoje wartości. Ludzie kupują od ludzi. Przy tak bogatym wyborze różnorodnych firm i producentów, szukają tych, którzy dają się poznać. Dlatego naszym celem powinno być budowanie zaufania i sympatii do Ciebie, utwierdzanie klientów w przekonaniu, że to właśnie Twoje produkty i usługi powinni wybrać.

Dlatego warto pokazywać więcej – zaplecze Twojej firmy, ludzi, którzy mają wpływ na proces powstawania produktów czy sposób realizacji usług. To tzw. storytelling, czyli nie tylko pokazywanie gotowych produktów, a tworzenie historii marki, która wyróżnia się na tle konkurencji. To opowiadanie historii o tym, jak poprzez Twoje produkty, usługi i doświadczenie, możesz rozwiązać problem Twojego klienta.

Gdzie budować ten wizerunek?

Świat mediów społecznościowych daje nam wachlarz ogromu narzędzi.Od Facebooka, Instagrama, YouTube, Google, przez LinkedIn, TikTok, a nawet Pinterest.Jednak należy zaznaczyć od samego początku – nie warto tracić czasu i pieniędzy na obecność na wszystkich platformach. Wybór ten powinien być świadomy i odpowiednio dobrany do grupy docelowej. Innymi słowy: powinniśmy być tam, gdzie nasi klienci.

 Narzędzia

Kiedy rozpoczynamy współpracę, na początku skupiamy się na kilku podstawowych rzeczach, które z czasem skalujemy według potrzeb.

• Facebook – regularne dodawanie postów, dbanie o spójny layout i różnorodne, przykuwające uwagę treści, wgrany PIXEL, to podstawa, która otwiera drzwi do pokazania Waszej marki na dużo większą skalę. Po przygotowaniu takiego gruntu, kampanie reklamowe uzyskują dużo większą skuteczność. Później możemy przejść na wyższy poziom kampanii Lead Ads.
• Google – To przestrzeń, która jest w stanie zwiększyć Twoją widoczność w Internecie na dużą skalę. Podstawą jest zadbanie o Google Moja Firma. To internetowa wizytówka, tak samo ważna jak landing page.
To podstawowa informacja o Twojej firmie, która wpływa na Twoje pozycjonowanie. O pozycję Twojej firmy i haseł z nią związanych na górze listy wyszukiwań dbają natomiast, inteligentne kampanie Google Ads.
• Strona www – Projektowanie stron www to nie tylko sam design. Zakładając stronę www powinniśmy skupić się na tym, aby była skuteczna, a co za tym idzie – prosta w odbiorze. Powinna informować o firmie w intuicyjny i łatwy sposób. Teksty i opisy powinny być odpowiednio sformatowane i podzielone, zgodne z SEO, elementy graficzne dobrze rozmieszczone. Dodatkowo należy pamiętać o takich rzeczach jak wpięty PIXEL Facebooka czy TAG GOOGLE ANALYTICS, aby kolejne reklamy były coraz bardziej skuteczne.
• Mailing – newsletter – Korzystanie z mailingowej bazy danych i tworzenie newsletterów to narzędzia, które pozwalają w prosty sposób przypominać klientom o zakresie Twoich usług. Mądrze poprowadzone, nie są już bezowocnym SPAMem, ale ponownym dotarciem do tych, którzy wykazali zainteresowanie Twoim produktem czy usługą.
• Pozostałe media społecznościowe – Takie jak LinkedIn, Instagram, YouTube czy Pinterest to otwarcie kolejnych dróg. Jeżeli przerobisz wszystkie podstawowe kroki zadbania o Twój wizerunek, możesz zrobić razem z nami krok dalej. Zawsze dopasowany do Twojej grupy docelowej.

Sztuczna inteligencja czy własne siły? Czyli jak zwiększyć skuteczność?

Sztuczna inteligencja to maszyny, narzędzia, systemy, algorytmy czy aplikacje, które naśladują naszą ludzką inteligencję, w celu wykonywania działań i dostosowywania parametrów, aby osiągnąć dużo lepsze wyniki, niż zrobilibyśmy to sami.
Dlatego patrząc na nią jako narzędzie, potraktujmy ją jako pracownika który pracuje 24 godziny na dobę i ciągle się uczy. Jako marka wecandoit.social specjalizujemy się w prowadzeniu skutecznych działań w najważniejszych obszarach marketingu internetowego. Żaden nasz ninja nie liczy tak szybko, ale z pomocą technologicznych liczydeł wyciągamy wnioski zanim zdążymy pomyśleć.

Marketing w social mediach – to się opłaca?

Zdecydowanie tak! Jak widzisz, ten rodzaj marketingu daje wiele możliwości. Skupiliśmy się tutaj jedynie na podstawowych kwestiach, jednak kampanie w mediach społecznościowych to świat, który kryje za sobą ogromny potencjał. Żeby korzystać z niego skutecznie, działania marketingowe należy prowadzić w oparciu o dobrze przygotowaną strategię komunikacji marki i dobrze dostosowanych do niej narzędzi. Proces ten, chodź wymagający czasu, jest inwestycją opłacalną, powodującą wzrost wartościowego zasięgu, a co za tym idzie – sprzedaży.

Jesteśmy otwarci na współpracę

Widzisz potencjał, który niosą za sobą kampanie w mediach społecznościowych, ale potrzebujesz wsparcia w stworzeniu strategii i skutecznym wykorzystaniu narzędzi?

Jako specjaliści, od 3 lat obsługujemy ponad dwudziestu klientów z branży. Zarówno lokalnych partnerów dużych „graczy”, jak i małych, średnich oraz dużych producentów. Prowadzimy kampanie, od lokalnych wizerunkowych, poprzez sprzedażowe i leadowe kampanie o zasięgu wojewódzkim, kończąc na kampaniach ogólnopolskich i międzynarodowych, w krajach takich jak Niemcy, Francja, Węgry czy Norwegia. Przez ten czas, poznając Was i produkty, sami staliśmy się małymi ekspertami, od pomiarów, doboru stolarki, wycen, a także montaży, na zdjęciach z realizacji kończąc. Jesteśmy przekonani, że nie ma drugiej firmy takiej jak Twoja, tak samo jak nie ma drugiej takiej agencji jak my.

 



Więcej informacji na temat oferty oraz kontakt z ekspertami: hello@wecandoit.social, + 48 698 242 767
 

Przeczytaj także

EPPA na spotkaniu w Parlamencie Europejskim

Posłowie Parlamentu Europejskiego, przedstawiciele przemysłowi i reprezentanci Komisji Europejskiej dyskutują o znaczeniu sektora dla realizacji Zielonego Ładu Unii Europejskiej. 8 lutego poseł Parlamentu Europejskiego Jens Gieseke (EPL) był gospodarzem dyskusji przy okrągłym stole na temat tego, w jaki sposób profile...

Jak osiągnąć sukces w branży dekarskiej?

Inicjatywa  #DumnyDekarz  promująca dekarstwo poprzez umożliwienie profesjonalistom zaprezentowania siebie oraz swoich sukcesów to wstęp do dyskusji o branży, jej rozwoju i popularyzacji zawodu dekarza. Z jednej strony prognozy są obiecujące – odczuwalne jest coraz większe zapotrzebowanie na nowe inwestycje, wzrasta...

Nasi partnerzy