Branżowy portal stolarki budowlanej
nowości – inspiracje - prawo - edukacja

Dobre pierwsze wrażenie, czyli jak identyfikacja wizualna marki w branży stolarki wpływa na sprzedaż.

2022-10-19 | Autor: AK
Źródło: Polinal

To fakt, że dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Budując markę musimy zaplanować i zaprojektować jak chcemy, żeby odbiorcy o nas myśleli. Jakie wrażenie chcemy pozostawić po kontakcie z firmą? To ważniejsze niż się wydaje, bo realnie wpływa na sprzedaż. Szczególnie w branży stolarki to może być przewaga konkurencyjna, która zdecyduje o losach niejednej transakcji.

Dlaczego identyfikacja wizualna marki jest ważna i jaką wartość daje?

Budowana przez branding identyfikacja to wizualna fasada naszej działalności. To tutaj wpływamy na kształtowanie świadomości naszych odbiorców. Ta świadomość może zachęcać klientów do kontaktu i sprzedaży, ale też może jej nie wspierać. Sprzedając w branży stolarki produkty o wysokiej wartości transakcji te wydawać by się mogło drobne elementy mogą zaważyć na sukcesie sprzedaży. Jakie to są elementy?

Z czego składa się identyfikacja wizualna?

Pierwszym i jednym z najbardziej istotnych elementów marki jest jej nazwa. Może być unikatowa lub może nawiązywać do branży. Ważne, żeby wyraźnie odróżniała markę od innych w naszej branży. Dobra, chwytliwa i łatwa do zapamiętania nazwa potrafi mocno wspomagać działania marketingowe i sprzedażowe.

Nazwa łączy się mocno z kolejnym elementem identyfikacji wizualnej, jakim jest logo. To ono często jest wizualnym symbolem nazwy i tego jak chcemy być odbierani na rynku. Logo to często połączenie unikatowej typografii, znaków i symboli, które uznamy za charakterystyczne dla naszego przekazu wizualnego.

Łączy się to z kolei mocno z doborem charakterystycznej dla marki kolorystyki. Tutaj szczególne znaczenie ma spójność użycia barw i grafiki na wielu elementach. W branży stolarki to będzie widoczne na witrynach salonów sprzedaży, w katalogach firmowych, na wizytówkach sprzedawców, na samochodach firmowych i również na samych produktach w postaci oznakowań logo.

Dlaczego warto stworzyć księgę znaku i identyfikacji wizualnej?

Odpowiedzią jest spójność. To właśnie do tych dokumentów będzie sięgał dział marketingu projektując dowolne materiały promocyjne, projektując stronę internetową, czy nawet stopki maili w komunikacji internetowej. Każdy najmniejszy punkt styku klienta z marką powinien być zaprojektowany. Spójność dla odbiorców to wrażenie solidności, które przekłada się na zaufanie do produktu i oferty. To bardzo przybliża do udanych transakcji. Jeśli nie chcemy konkurować tylko ceną, musimy zaistnieć w świadomości klientów jako marka, która ma poukładane procesy obsługi, produkcji i montażu. Szczególnie temat montażu w branży stolarki może wymagać odpowiedniego zobrazowania, bo to często kluczowy dla klientów aspekt.  Zobrazowanie procesu sprzedaży na spójnych elementach wizualnych upewnia odbiorców, że jesteśmy w branży właściwym wyborem.


 

Całościowe zaprojektowanie identyfikacji wizualnej warto zlecić wyspecjalizowanej agencji brandingowej. To one potrafią spojrzeć na markę oczami odbiorców i zdecydować jak marka powinna być postrzegana, by ten przekaz wspierał sprzedaż.

Jeśli mamy już księgę znaku i identyfikacji wizualnej dużo łatwiej pracuje się z wszystkimi dostawcami w dziale marketingu.

Przykładowo, jeśli trzeb zamówić oznakowana logo na okna, drzwi lub bramy wystarczy, że otrzymamy logo wektorowe. Wtedy u nas w POLINAL® łatwo przygotujemy projekt i ofertę. Z dobrze przygotowanym logo współpraca przebiega gładko i szybko. (Jeśli zainteresował Cię temat oznakowań dla branży stolarki zobacz też przykłady wdrożeń: www.marka.pl/stolarka)

Budowa silnej i spójnej wizerunkowo marki to długoterminowa inwestycja, która procentuje przez lata. W konkurencyjnej branży stolarki z pewnością będzie bardzo opłacalna.
 

Więcej informacji na temat produktów oraz kontakt z ekspertem: www.polinal.pl

Przeczytaj także

Deceuninck partnerem Międzynarodowego Biennale Architektury 2021

Firma Deceuninck została partnerem Międzynarodowego Biennale Architektury 2021 (MBA), które odbędzie się 26 i 27 października w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie. Motywem przewodnim tegorocznej edycji jest „RE-USE” - hasło skupiające uwagę na kwestii ponownego zastosowania użytych wcześniej materiałów i...

Nowy napęd GEZE F1200+ do dużych i ciężkich okien.

GEZE, innowacyjna firma specjalizująca się w oknach, drzwiach i systemach bezpieczeństwa wprowadza na rynek nowy napęd dedykowany do dużych i ciężkich okien GEZE F1200+. Umożliwia on użytkownikowi bezpośrednie uruchamianie okien za pomocą zintegrowanego panelu sterowania na napędzie. Intuicyjna koncepcja obsługi...

Nasi partnerzy